Book Review - Tabu (Fixi)

Assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh


First time berkenalan dengan koleksi BUKU FIXI apabila rakan aku yang kenalkan. Masa tu kami kat Popular AEON Rawang if i'm not mistaken. Katanya koleksi BUKU FIXI ni merupakan bahan bacaan yang mencabar. Dan Unique. Dan kao tengok tajuk2 buku FIXI pun semua satu word saje. 

Aku rasa ia Unique =)

Tapi buat sesiapa yang ingin jadikan BUKU FIXI sebagai bahan bacaan, kena la tough sikit. bahasa nya agak kotor sikit atau kita panggil celupar. so those who want to read this, should be know which part is good and can be followed or not. 


written by Shaz Johar (Pronounce elok2 sbb sambungan Z dengan J agak susah) Heee


Tapi sebab kali ni permulaan aku nak baca buku koleksi FIXI ni aku pon xde la tamak beli banyak2. beli la sebijik je, TABU.

Yes, TABU. 

Ia mengisahkan seorang perempuan yang mempunyai tubuh badan yang besar dengan kerja yang biasa dalam menjalani kehidupan seharian bersama kekasihnya yang berwarga asing dan kawan baiknya. Malah, pelbagai situasi yang kemudiannya dipaparkan oleh penulis apabila kekasih warga asingnya buat hal, kes si Bibi ni yang jmpa telefon orang, kawan dye yang tetiba mati dan sebagainya. 

Malah, ada juga diselitkan dalam buku ni kisah pegawai kerajaan yang tidak ikhlas dan tidak jujur dalam melakukan kerja. (Huh, masa aku baca part ni, aku rasa nak hentam je polis tu, dan si Bibi tu sbb melayan je). 

dan aku ni kalo baca buku/novel mmg suka wat suprise pengakhirannya. kikiki.means aku x mao la baca depan, tgh, blkg mcm stgh org buat. so, aku akan berusaha sungguh2 utk utk utk habiskan buku tu...

nak tau macam mn last, jom beli TABU, dan baca la!~~ Yeahhh. Btw, buku ni buat aku x henti2 cri koleksi FIXI lagi!~ 

=) Congrate Shaz Johar for this book!~ I do love it. 


3 comments:

  1. Nice blog :)
    salam kenal sobat :)
    di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

    ReplyDelete
  2. sya pun baru berjinak2 dgn buku2 INDI nih...pertama kali baca trus jatuh cinta....Unexpected!! :D

    jom trus sokong buku2 inDi...:D

    ReplyDelete
  3. Saifudin : Tq. Insyaallah.

    Layar lara : Jom~ saya dah beli 6pack!! suka suka.tambah koleksi jom,

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...