Macam mana boleh gemuk?

Assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh

Well well well. Hak2x. By the way, korang yang dok asrama, pergi plkn, masuk u, ada x antara korang ni yang bila masuk tempat-tempat ni berat bertambah? aku ada reason for that.

Yang Pertama :

asrama, makan cukup waktu breakfast, lunch, minum petang, dinner, last skali supper.x tambah lagi dengan makan time rehat kat sekolah. pastu balik prep singgah beli mcm2 kat koperasi, kantin dan sebagainya. Aku dulu siap ada cikgu warden yang jual nasik goreng malam2. Hah. Stress, makan. Stress makan. Tengah prep makan. dok lepak kat dorm makan. So, terima? 

Yang Kedua : 

PLKN, pon sama cukup lengkap. sama je mcm dok asrama, tapi yang bestnye, makan pagi menu dia, meh aku habaq. HaHaHa. Breakfast, samada mihun goreng/kueytiaw goreng/mee goreng/ nasi goreng ditambah dengan Roti beserta marjerin diberi pilihan untuk korang nak sapu jem dihiasi lagi dengan telur separuh masak. Phewww..pagi2 rollcall pusing padang dan sbgnya pastu back up balik dengan menu yang perghh lagi...tgh lapar, kalo aku semua aku balun. x tinggal. PLKN korang sama? 

Yang Ketiga :

Universiti, yang ni kalo korang berjimat, makan waktu yang wajib je mcm breakfast ala kadar air masak dengan biskut kering, makan tngahari, pastu ptg makan maggi, malam x makan da..ha slim la korang. tapi kalo setengah orang mcm aku. Nafsu makan TINGGIIII.... pagi nak breakfast nasik lemak, karipap, tengahari kompem angkut kawan2 p cri makan, kalo x nasi kerabu, nasi kukus, x pon nasi berlauk...yang berlauk ni lagi la rambang mata nak pilih lauk ape. 

tambah lagi reason, kalo aku ngan kawan-kawan aku ni, hujung minggu x de keje, ha pe lagi plan la nak masak macam-macam...kalo dah masak tu makan x hengat dunia la. Astagfirullah. 

Lagi, stress buat assignment aku cari makanan, cari cekedis. hooo korang pernah? Then, projek senaman ada?? Ada la, kenyang makan senaman dalam mimpi atas katil kao.. HaHaHa. 

Ni mungkin antara sebab aku cepat je gemuk lepas aku form 3. Korang kalo ada sebab lain, boleh la share ngan aku. Komen kat bawah pon is allowed. HeHehe =) 

aku tempek satu gmbr tempat lepak petang2.

But Guys, later, aku akan share some tips on how we can live a better and healthy life. Cecececece. Tips sangat kan...

balik rumah, orang mesti x lupa nk bg perngatan kat aku yang aku makin gemuk. Aku? Senyum saje =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...