^ f.O.R.c.E ^

assalamualaikum teman~~

oowwhhhhhh!!!!
bila nk start study ni~~~
aduyai....nk tnggu MOOd ke sapa ag nih??
tolom la cepat...
next week nk balik umah dah...
study2x....study week da start da...
nk exam final dah...
study2x..
force urself~~

^ today was a fairy tale ^

assalamualaikum teman~~

yupp..today was a fairy tale..smile big sbb ape?? sbb many things happen mlm ni..yg buat ak mcm hentah pape...muahhahhaha...first n foremmost KUAR kan...then KANTOI lak tu...ngan rumate ku sendiri...n she's keep say to me 'TODAY WAS A FAIRY TALE'. mlm ni jgk my buddies noe bout it..ahahahha..mcm SENGAL kan ak.. mmg ak SENGAL pom...okies...keje x siap ag..chow..mmndgkan suka sgt dngr my adorable rumate keep repeating and playing that song...below,the lyrics...~~okies...TQ sume..n TQ jgk bwt nye...


Today was a fairytale
You were the prince
I used to be a damsel in distress
You took me by the hand and you picked me up at six
Today was a fairytale

Today was a fairytale

Today was a fairytale
I wore a dress
You wore a dark grey t-shirt
You told me I was pretty when I looked like a mess
Today was a fairytale
Time slows down whenever you're around

But can you feel this magic in the air?
It must have been the way you kissed me
Fell in love when I saw you standing there
It must have been the way
Today was a fairytale
It must have been the way
Today was a fairytale

Today was a fairytale
You've got a smile that takes me to another planet
Every move you make everything you say is right
Today was a fairytale
Today was a fairytale
All that I can say is it's getting so much clearer
Nothing made sense until the time I saw your face
Today was a fairytale

Time slows down whenever you're around
Yeah yeah

But can you feel this magic in the air?
It must have been the way you kissed me
Fell in love when I saw you standing there
It must have been the way
Today was a fairytale
It must have been the way
Today was a fairytale


Time slows down whenever you're around
I can feel my heart
It's beating in my chest
Did you feel it?
I can't put this down

But can you feel this magic in the air?
It must have been the way you kissed me
Fell in love when I saw you standing there
It must have been the way
But can you feel this magic in the air?
It must have been the way you kissed me
Fell in love when I saw you standing there
It must have been the way
Today was a fairytale
It must have been the way
Today was a fairytale

ak suka kah atau apakah ??
mood skrg : cant be describe~~[_____________]

^ MOODY ^

assalamualaikum teman~~

haruslah sy moody ari ni...
ada la sbbnya...ok...
headache + heartache + temp. increase..
who'll not show any feelings...of kos la kan..
that's norm..
tolom jangan paksa sy ok...
sy sgt x suka...termoody ag....
+ ngan keje2 x siap..
ok tu salah sy....
ok STOP....

^ da end of sem3 ^

assalamualaikum teman~~

da end of sem 3 bngun pagi awl2x..tngok smart board yg separuh buat ak tnggl tu sudah disiapkan oleh ayu..ok..  1st mission complete...berhajat nk teruskan ngan mission ke2 tp x berkesampaian krn ntah hape2..malas ?? xtau. i'm not so sure...pagi yg gelap p sudah terang~~~lalallalla..ujan lebat pg td...ingt kan lebat smpai kol 8.upenye kol 7 dah reda....melepas hajat x mo p kls kan..wahahhaha..terrible.tp ak kan student yg bagus...mn leyh ak ponteng kls...tmbh2 ag last day of lecture for semester 3..wahahhaha....

bentang smart board
discuss subject genetic ngan dr haniza 
mkn burger + lepak kat surau ipsi
talk bout interseting topic with buddies
last talk from dr hasyimah.

n i just reach home at 3.30 o clock...tu dia..lebih dr pe busy..n ak pulang ngan muka yg boleyh kira seposen la..ahahhaha.....kalo x my rumate x kan tegur ok..

masak ikan sardin sbb teringin ngat nk mkn..
melantak nasik smpai bluurrppp...n still remember to said Alhamdulillah~~
will n gonna finish my reflection towards ICT in BIO..
mau basuh kain + potong kuku + mandi + berendam
hasilnye insyaallah COOL...

that's the story of my last lecture day of semester 3..gonna move to the study week..n i dun noe how many percent i'll study..coz i'm gonna back home next week...dngr kawan2 sume balik lmbt dekat2 nkk raya bru nk balik..ase mcm jeles lak..dyorg mesti leyh study leebyh kan dok cni...hohohohohoh...never mind..but i thinking of starting early n x la kalut2 at da last day bru nk study...nonsense kan..hohohoho...but that's wat i'm always did....hohohoho....n dis nite nk kuar ag...hmmmm...dun noe how i;m feel now....tolom lah..i need some1 to talk..some1 to give me an advice...some1 to tell me wat i'm doin is right o not...mayb my mum...but she's not here..frens?? i dun noe who will understand me..please..hmmm...that's wat i need now..nk chat nk gtau najidah...p she's busy on sending her last esaimen dis evening..ok nvr mind...let her finish her work 1st~~n after dis insyaallah ak nk story mory ngan dye...hohhhoho..okies....mau stop utk doing another stuff n for sure i'll aways remember all of u~~

^ Teluk Batik ^

assalamualaikum teman~~

my last esaimen of plant physiology is having a field trip at teluk batik..
it's just like a holiday for us...because we can njoy lot there...
instead of doing aur research project..we still have time to ride for banana boat..
swimming, shopping and lepaking of kos..
we're in a course...we're in a family..big family..
the best part n serious i'm sengkek after that is shopping la..
gler pnya shopping da mcm ada sugar daddy yg tolom bayar..
muahahhahaa..tp x pe ak beli utk my sibling je pom..
xde pom nk bg kt kekasih ke ape ke...family je ok..n best fren~~
there,lots of monkey..bngun je pg esok tu tngok monkey ngan beratur
ngah trun cari mkn da..serious bnyk..
mcm tngok semut berbaris cari mkn la kan..n da sadis part is 
when our camp site diceroboh oleh monkey2 ini...
abes selerak ngan sampah2 makanan..


 









hmmm...many things happen there...
da things that will remain in our memory..
forever n ever..

^ khilaf diri ini ^

assalamualaikum teman~~

ya allah....
ampunkan dosa2 ku ya Allah,dosa kedua ibubapa ku..adik2 ku..kaum keluargaku..
sahabat2 ku dimana jua mereka berada...
guru2 ku...
ampunkan dosa bakal suami ku ya Allah...
ya Allah...
hanya padamu ak berserah ya Allah...
tenangkan hati ini..
basahkan lidah ini dgn zikrullah mu..
jauhkan ak dari segala perbuatan maksiat..
jauhkan ak dari perbuatan yang menuju kpd perkara maksiat..
ak x kuat menghadapi godaan setiap itu..
ak ingin hati ku ini di penuhi rasa cinta..
namun adakah betul sekali tindakan itu..
ya Allah..
betapa rapuhnya cintaku pada mu 
sehinggakan ku masih mencari yang lain..
ku x pernah bersyukur dgn nikmat mu itu ya Allah...
ya Allah....
jika ak perlu jatuh cinta..
jatuh cinta kan lah ak pada seorg muslim 
yang melabuhkan cinta nya pada mu.
yang mana bisa merubah membimbing hidupku ini
kearah keredhaan mu ya Allah..
yg bisa menegur setiap kekhilafan ku..
yg mencintai ku hnya kerana mu ya Allah..
yg menerima diriku,keluargaku seadanya...
kuatkan lah hati ini ya Allah....
hati kecil ini masih mencari2 
masih leka di sini...
perlu di bajai disirami..

^ knp abg cintakan syg ek ^

assalamualaikum teman~~

Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si suami. Ini dialog mereka

Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai Sayang!

Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!

Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya.

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata, “Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!”

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminyan. Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma. Si suami amat bersedih lalu berkata kepada isterinya walaupun isterinya masih dalam keadaan koma kerana si suami tahu bahawa isterinya tetap mendengar,

“Sayang! Jika disebabkan suara aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.


Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu…sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.

Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika disebabkan setiap langkah aku mencintaimu…. sekarang bolehkah engkau melangkah? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi. Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu… ia boleh dirasai dalam hati.”

Maka menitis lah air mata si isteri yang masih dalam keadaan koma itu….. 

Cinta sejati tidak bertambah kerana kebaikan dan tidak berkurang kerana kekurangan.....


dipetik dr sumber FB....bukan kisah sy semata2..ahahahhaha :D

^ S.E.N.G.A.L ^

assalamualaikum teman~~

sape tau pe mksud istilah sengal tu???ak pom x tau...p ntah la..mcm mn word sengal ni boleyh ada dlm kamus idup ak.....contoh2 sengal nye mcm mn...kita tngok dialog dibawah ook....hehehehehe

ak : fy,mlm ni i nk wat discussion kat cni..leyh x ???
fiffy : ok je...teruskan....heeee
ak : hmm...kan...mintak izin mcm mintak izin ngan suami kan.....
fiffy : nganga "__________" ha'ah...kan.....ahhahahaha...
*gelak sumpah mcm langsuyar....kalo org dngr kompem sakit hati,sbb kami wat mcm blok ni kami yg pnya..ahhahaahha*

S.E.N.G.A.L x scene kat atas????

ak : buzz!!! ada robot x ???
faiz : robot apanye ??
ak : robot tolong wat keje..
faiz : ada...
ak : bg stu....
senyap.......sshuuuuuuuuuhhhhhh...
ak : xmo bg eh???kedekut lorh hg ni..stu je pom ak nk...bukan bnyk...
< ak tukar status kat ym "faiz kedekut.mintak robot stu pom x nk bg">
faiz : tu dioo....letak status x tahan pnya...ahaahhaha....
ak : well.....

yg ni amacam ?? S.E.N.G.A.L x ???? mcm x je kan...ntah...

ak : < senyap...taip msg..senyum...smbil baring atas katil....huaargghhh.... >
fuhhh....tarik nafas atas bwh...buat gaya in n out...
fiffy : ain,knapakah kamu ???
ak : breath in n out....< fuhhhh >
fiffy : push2x...tolom2...sediakan air panas !!!!
ak : wahahahha...apa ni fy??ahahhahhaahha.....
< ada sapa2 paham ???? >

fy ke ak yg S.E.N.G.A.L ????

ak : < typing msg > ayu, sila dtg umah sy kol 8.30 ye..discuss kh ye..hohohoh..sila jgn lupa bwk segala mak nenek buku rujukan ye..heee...teetttt...
< tetiba am yg reply >
am : ok ~~~
ak : < blushing > apa yg ok ??
am : dah td ckp suruh bwk buku. dtg jgn lewat. 8.30 ke he???
ak : oit c.abg..silap anta la...ahahhahaa....
* hohooh...smpai msg pom silap anta....aduyai..apakah ini?? *

S.E.N.G.A.L jgk x mcm nih????

* pagi2 ni fana tag ak kat fb kat video cite kau laksana bulan yg watak firas ngan adrianna tu..so....ak pom komen la disebabkan ak pom minat gak cite tu*
fana : moga jmpa Firas anda di UPSI..
ak : ada ke FIRAS kt UPSI ni??uppsss...ada2x..ak tau dah sapa...ngee~~
fana : sila bgtau ak skrg !!!!ahaaha
ak : x mo ak bgtau...p dye tu baik la kot.....
fana : tetiba aku tertanya-tanya siapakah yg dimaksudkan oleh ain najwa amran...ish...mengkompiuskan..
ak :  ngee~~~~dlm hati ada taman..dlm taman ada bunga,,dekat bunga ada kumbang....
fana :  ‎....menci2.... tp xpa la... kalau org yg kata 2 baik... aku terima ja.. hahahahaaha... AMINNNNNN... moga2...
ak :  baik kot...hehehhe.....jgn menci2 meh syg2 meh...
fana : alolololo... kot??? ape2 je la.. aku nk berangan jap..
ak : ceh..berangan je keja na..ekekeke..pdhl berangan kat esaimen tu hey..hik3x...ak ase dye baik..hg msti suka dye kot..ngeeee~~
fana : sapa tah...sengal la..
< yg tu ak copy dr fb....fana said "sengal la.." > 

agak2 nye scene ni betol2 S.E.N.G.A.L ker???

hehheheehhehe....pape je la...tp kan kdg2 S.E.N.G.A.L tu ok jgk....sbb sbb S.E.N.G.A.L la ak leyh jd diri ak....tanpa kepura2 an...huhuhuhu....walau apa pun S.E.N.G.A.L atau x, biar lah berpada2x...xde menyusah n menyakitkan hati org lain..ok CHEERs...

^ my extended family ^

assalamualaikum teman~~


this is my extended family at UPSI....hhoohohoh...knp extended...sbb dua bergabung...da mcm power rangers kan..bergabung!!!ahahaha....kami mmg sengal ckit...p bukan sume sngl sbb kami mcm2...ada yg mcm2 lah..x mo ckp bnyk..ok...ahahha...mknanya saling melengkapi...cntik comeyl bila sama2...dunia pom mcm kita yg pnya..mcm mn start ber'xtended' ni bila kita sama2 ke bengkel KH jahit blouse sama2, jahit kotak tisu sama2x...bila dlm lab kita sama2 wat xperiment BIO...bila sama2 msuk kls sama2x...bila kita mkn sama2x...bila kita stay kt kampus sama2x...tp sume ada komitmen sndiri kan...sume ada keje n minat sndiri gak kan...mas n indah slalu bersekretariat....kami2 slalu bersenyap..hehehe...tp ttp ada msa bersama kan2x... buktinya kemarin smpt mkn bersama...heheeeee....bersama2 jgk bila time RAS....mcm lagu tema kita la kan 

"mulanya disini"..



Tibanya di sini

Bagai terulang lagi
Kisah yang indah
Di antara kita berdua

Sehingga di sini
Tiada berpaling lagi
Kita berteman
Seiring jalan dan sehaluan

Sama sama menjejak mimpi
Sama sama mencari dan menanti
Segalanya direstui cinta sejati
Sama sama gunung didaki
Sama sama turun ke lembah sepi
Suka duka bersama dirasai

Mulanya di sini
Ku kenali dirimu
Sehingga kini
Sehingga ke akhir waktu

Akhirnya di sini
Ku kenali hatimu
Sehingga kini
Kita akan terus berlalu

Sama sama menjejak mimpi
Sama sama mencari dan menanti
Segalanya direstui cinta sejati
Sama sama gunung didaki
Sama sama turun ke lembah sepi
Suka duka bersama dirasai

Di hadapan kita ada jalan
Menuju di kejauhan ada sinar menanti
Di penghujung perjalanan ini

Oh... sambil bernyanyi
Mendendang senandung yang syahdu
Riangnya hati dan indah duniaku

Sama sama menjejak mimpi
Sama sama mencari dan menanti
Segalanya direstui cinta sejati
Sama sama gunung didaki
Sama sama turun ke lembah sepi
Suka duka bersama dirasai







this is the story of my extended family....the family that i hopes will always b together till da end of our journey..we always need each other rite..love u ol...till da end of my breath.. 

^ hari ini 14/10/2010 ^

assalamualaikum teman~~

alhamdulillah bngun subuh dgn jayanya..padan muka datuk2 setan yg menghasut ak utk terus dan terus tido..krn ak sudah bngun menunaikan kewajipan yang satu ini...alhamdulillah...hmmm..MOTIF nye ari ni ak pg2 sudah berblog ni sbb terasa hangat nyer kerinduan ak pd parents ak..BTW pg2 buta lps solat je, henpom bernada lagu BOLA KAMPUNG sudah menjerit2 minta di angkat..abah sudah kol..abah,umi n kaum kerabat di kampung sudah berangkat ke lapangan terbang pengkalan chepa..berkereta2 anta umi ngan abah..n abah kompemkan ngan ak g ke x ptg ni..INSYAALLAH kakak jmpa umi abah ptg ni...Ya Allah betapa ak sdeyh nyer dgn pemergian umi dan abah ke Tanah Suci ini..namun harus ku tahu bahawa mereka menunaikan ibadah wajib RUKUN ISLAM..knp ak perlu sdeyh sdgkan sepatutnya kegembiraan ak patot melebihi krn mereka ingin melakukan ibadah..mgkin sbb b4 ni x pernah kena tnggl lama dan sejauh ini..n ckp ngan abah sakni ak jd speechless..ak x tau nk ckp pe..x pe,ptg ni ak kna ckp bnyk2...Ya Allah,kuatkan hati dan perasaan ak..x mo nangis nnti..smlm ateh da pesan "jgn nangis kak anta umi abah nnti,malu kokre" hohoohoh...x tau la..ak kena kuat..I'm da eldest..i have to...tp skrg pom ak dah rasa sebak dada ni,mata pom berair.. kuatkah ak Ya Allah slama 46 hari ni...harus kuat utk adik2 ku...mcm mn lah adik2 ak kt umah tu..huhu..harus percaya semua akan berdikari..ak tau adik2 ak bertanggungjawab antara satu sama lain...dun wory,kakak akn slalu kol umah k..ya Allah mudahkan perjalanan ak utk jmpa umi abah nnti...mudahkan ak ya Allah..lapangkan hati ak ya Allah...kuatkan ak ya Allah...ak syg mereka...ak cinta mereka..cinta hati ku selamanya...

mood:sdeyh rasa nk nangis.

^ malam ini ^

assalamualaikum teman~~

just nk gtau mlm ni x leyh cite pape lg 
sbb tahap sebak melampau ni..
air mata berbesen2 dah kuar...
air hidung pom lebey kurang ar..
tahap kesebakan tahap dewa pnya tinggi...
esok ak nk cite kt belog ak nih.....
tp esok la..bukan mlm ni..
ok..araeso..

mood : gonna miss umi abah~~

♥ kenape ALLAH temukan kita dgn org y salah ♥

assalamualaikum teman~~

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.



1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.



2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.



3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.



4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.



5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...



6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.



7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.



8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.



9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.



Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.



Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..



PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..


~ALLAH knows BESt!~

^ sy x suka ^

assalamualaikum teman~~

sy x suka bila sy dlm keadaan sedih..
sy x suka ada org spoiled kan mood sy..
sy x suka bila ada manusia yg x leyh  dngr pendapat org lain ( dgn kata lain,idea dye je yg betol )
sy x suka bila org terlalu ego..tau buat salah tp x pndai mintak maaf..
sy x suka bila org suka ckp besar tp hasil kerja nye hampeh..
sy x suka bila org suka wat alasan yg x relevan langsung...
sy x suka bila org pndg rendah pd org lain..
sy x suka bila org selalu salahkan org lain ats kesilapan dia sndiri.. (ni penakut pnya org)
sy x suka bila sy nk marah org..
sy x suka bila org x reply msg sy...( terutama msg yg penting2)
sy x suka bila org reply msg sy tp caranya mcm x mo rply ja...
sy x suka bila org tnya sy soalan dgn nada yg mcm +++++++
sy x suka bila sy rindu org lain selain dr org2 terpenting dlm hidup sy...
sy x suka bila sy xde org komen kt wall fb sy (hehhehe..supaya wall fb sy x empty ok)
sy x suka bila org dapatkan sy bila dye nk mintak tolong je...(skrg dye dah hilang lagi sbb da settle)
mmg bungeks org mcm ni..sy sgt x suka...sowi lo..wlau kwn sndiri...
sy x suka bila sy x de kwn nk ckp..
sy x suka bila org perli2 kwn sy..
sy x suka bila kwn sy sakit..
sy x suka bila ada krisis ngan kwn sy sendiri..
sy x suka bila kwn2 sy nk berahsia ngan sy...
sy x suka bila pakwe kwn sy msuk cmpur hal sy ngan kwn2
sy x suka bila sy x de perasaan rindu pd parents n family sy...
sy x suka bila org paksa2 sy buat keje yg sy x suka...
sy x suka bila sy study last minute..
sy x suka bila sy x paham pape..
sy x suka bila sy tertinggal pelajaran..
sy x suka bila ada tenaga pengajar yg bersifat x adil..
sy x suka bila sy lara...bila sy lupa nk baca quran.
sy x suka bila x de org nk tegur sy..
sy bukan suka2 x suka sume ni...sy x suke sbb ada motif nyer...walaupun sy list kan bnyk sgt yg sy x suka...x semestinya sy ni org yg perfect...of kos la not kan...so,sy pom berusaha jgk xnk buat apa yg org x suka..tmbh2 lagi apa yg sy x suka sume tu,sy usahakan supaya sy sndiri pom x buat perbuatan tersebut...... sy suka pe yg patot sy suka n sy x suka pe yg sy xpatut suka...suka n x suka...dua bnda yg sbjektif~~~

^ tripple a's ^

assalamualaikum teman~~


ok...ari ni kelas ENGLISH COMUNICATION...congratez to AIN NAJWA krn berjaya membuka mata seluas2 nya melawan para segala jenis syaitan yg bergayut di kelopak mata n mulut ( menguap )..ekkkekee....
beraya juga take part in class discussion...ok...ari ni ak blaja GRAMMAR...benda yg slalu blaja kalo amik BI...since drjah 1 smpai bila2,kalo korang amik BI,kompem akan blaja GRAMMAR nih...grammar kan terdiri drpd bnyk kategori..dr segi word,noun,sentences and others la...x reti lah nk xplain bnyk2 sbb ak ni bukan CG BI atau TESL...ak CG BIO ok...ekekekke..ari ni kami belajar ADJECTIVE, ADVERB, GERUND and INFINITIVE. 

ADJECTIVE tu kata sifat...contohnya Ain Najwa cantik...she'sbeautiful lady.. [ahahahhha...contoh x leyh blah ] ok..contoh je tuh...its describe nouns by answering of of these three questions;what, how, which.....
contoh lagi sarimah is a rich woman. adjective juga mempunyai 'degrees of modification' ...yg akn jd rich,richer and richest...cnth nyesarimah is a rich woman,but julia is a richer than sarimah, and salmah is the richest woman in town.. jelas???kalo ada soalan boleyh tnya ye...

ADVERB tu yg explain bout the verb...juga boleyh mempunyai comparative and superlative..contoh ayat nye ialah..walk faster if u want to keep up with me. walk adalah verb..yg akan xplain more about verb itu adalah 'faster' tu lah..contoh lagi..she worked lessconfidently after her accident. tp adverb ni ada bnyk jenis adverb of time,adverb of place,adverb of frequency n lain2 lagi..agak mls ye nk senaraikan...sila bukak buku 'read up write down' kalo nk tau ag..x pom bukak je mana2 buku....xpom google je...kan skrg information in the fingertips...btol ke???tepuk dada tnya iman >..<

ok..kemudian pelajaran yg seterusnya ialah GERUND nad INFINITIVES...kalo gerund + ing kat blkg verb tu..kalo infinitive b4 verb + to....tp untuk kedua-dua ni dye ada specific verb yg mn leyh guna infinitives n yg mn perlu guna gerund...contohnya ain hopes to graduate by the end of this year. kalo guna verb HOPES tu kena guna infinitives..n ada la beberapa verb lain lagi...sila check buku jga ye yg nih...one more example he denied leaving the theatre before the show ended.n kdg2 bg case yg lain,verb still boleh digunakan untuk gerund and infinitives....n mdm ada  ckp kalo tersilap letak sama ada gerund atau infinitives pom xkisah sgt pom...aslkan maknanya x berubah n grammar x salah...

kemudian madam suroh study MODAL AUXILIARIES kat umah...buat exercise jgk!!!ngeee~~mcm kerja umah lak kan....then goes to sesi exercise dlm kls lak....mdm ckp "make a word from the first letter of ur name...word nyer msti ada 2 adjective...contoh nya kalo nama ko MINAH...kena adjective tu start ngan huruf M lah....marvellous mercifully minah....ok?? apa lagi...sume berusaha la nk describe diri masing2...smpai turn as.....adorable attractive amirah .....mdm snyp..then beliau bersuara....PERASANNYA awk nih!!!ahahahaha..ingt kan dye nk marah sbb cilap...ok lagi tu...turn holda lak...healthy happy hilda...ok..x de mslh....ak??? lup dup....ngeh3x....

AWESOME ACCOUNTABLE AIN...
toink2x....mdm snyp gak..then mdm pronounce kuat2....ok.ni sorg ag perasan ye kamu..muka mdm mcm x leyh blah sgt..comey....suka ngat tngok mdm td....n ak lak...dapat anugerah perasan ari ni...ehehehheeh.... perasan kdg2 je...anyway...will aways keep it in my mind....>..<

hve to stop now...
p/s : fobia ngan tandas duduk..tul0m!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...