Mathematics at Matriculation

Assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh



Ok. kita sambung kisah Mathematics. Ni kisah Mathematics at matriculation. Whooaa.

bersambungan dengan entry mathematics-calculator-and-me. 

dekat matrik lain pulak ceritanya. mathematics bukan main susah lagi. dan aku pernah nak give up dengan mathematics. but, guys u know what. syukur sbb aku punya cikgu yang sangat membantu aku. Cg.Mashitah. bt Masharuddin. Cg ni bukan saje ajar aku mathematics tapi juga bertindak sebagai motivator aku.

korang nak tau hidup kat Matriks ni mmg sangat la mencabar. tambah-tambah lagi yang join program setahun. bersamaan dengan dua semester. nak habiskan silibus yang banyak memang bermimpi la jgk. 
Routine kat matrik ni. korang bangun pagi, pergi kelas/lecture, kemudian kelas tutorial, smpai kol 5 petang. korang hanya akan ada masa untuk rehat solat zohor kol 1-2 kot x silap aku. kemudian smbung tutorial smpai kol 5. 

malam plak, perah otak buat segala mcm tutorial, latihan bagai. kalo x buat, esok korang p kelas mula la ternganga x tau ape apabila lecturer bincang soalan latihan tersebut. Whooaa. Tapi aku pernah je x siap tutorial tu. mana kao nak siapkan Kimia, Bio, Maths satu malam. da la kalo Kimia tu aku x bape gemar sangat. 

tapi, berbalik kepada cerita di atas, disebabkan oleh Cikgu aku yg sporting baik bermotivasi bersungguh-sungguh tu la aku rajinkan diri buat tutorial2 soalan2 latihan2 mathematics tu. dan aku pon x pasti gred ape yg aku dapat utk maths ni. tapi aku pasti ianya lebih baik drpd result kimia aku. Ok la tu kan. Aku x gagal mathematics kat matrik. hahahaha =) Alhamdulillah. 


sweety and sourty kat matrik doolu. 

another sweety sourty. 



Sekian. Eh Eh, aku suka mathematics, but how can i'm now biology's student at Uni.Pendidikan Sultan Idris. and biology's future teacher??

Next time aku story ok. 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...