Mathematics, Calculator and Me.

Assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh




LailahaillaAllah.. Tiada Tuhan melainkan Allah. 

Heheheh. Rindu nyer kat menatang kat atas ni. Kalkulator. 
Alkisahnye banyak kisah bersama kalkulator ni. 
Kalkulator ku hilang setelah tamat pengajian di Kolej Matrikulasi. 
Kalkulator pertamaku jenama SHARP kot. dapat masa Form 1/2 dan guna untuk PMR Form 3. 
Time ni da ramai guna yang CASIO mcm kat atas tu. 
Tapi aku belom lagi la. mgkin jenama SHARP ni murah ckit kot.kot la..
Tapi Alhamdulillah jenama jenis kalkulator x menentukan result Maths PMR aku pon!! 
YeYeah!!! itu kisah masa Menengah Rendah.


Masuk je Menengah Atas, 
aku ditakdirkan berjumpa dengan Matematik moden dan Juga Matematik Tambah. 
Hah. gembira bukan kepalang, dan mula-mula masuk sekolah, 
aku x bawak kalkulator, dan aku dipaksa untuk mengambil ujian asas Matematik Tambah 
atau bahasa pendeknya Add Math. 
pheww..memang la aku x ley jawab sebab mana aku pernah belajar 
function Chapter 1 Add Math Form 4
Dan aku juga x pandai nak menggunakan kalkulator utk itu. 
Untuk Function je boleh guna kalkulator x payah kira tangan.
Eh Ye Ke? Hebat-Hebat! 
Masa lepas tu la Aku gagahkan diri beli Kalkulator CASIO 

Alhamdulillah Math moden ok je. boleh tahan dan aku suka. 
Tetapi Add Math, aku pernah gagal sekali. 
Aku pernah kena tawaf bangunan sekolah sambil bawa kertas digantung pada leher bertulis saya akan belajar bersungguh2. 
sebab? Aku gagal addMath. 
Lepas tu, aku join program. Program Fasilitator.
Seorang rakan menjadi Fasi kpd beberapa orang rakan yang lemah AddMath.

Dan yang pasti aku makin suka mengira. bagi je aku nombor dan aku akan tersenyum. 
Aku Suka. Latihan bertubi-tubi aku buat.
Tanpa mengira penat lelah. seolah-olah Add Math je subjek yang aku patut Score waktu itu. But, 
Alhamdulillah. SPM aku berjaya dgn cemerlang bagi subjek AddMath. 
Juga Matematik Moden. Alhamdulillah.
Tq Allah. 
Man Jadda Wa jada Wa man zaro'a Hasoda. 
(Maksudnye:Sesiapa yang berusaha pasti akan mendapat hasilnya)


oHaiiii panjang nyer entry kali ini. 

Kisah Matematik di Matrikulasi aku cerita kemudian la yer. 

NotaMukaCikgu : Pray4Gaza!

2 comments:

  1. betul tu... siapa yg rjin berusaha insyaAllah dipermudahkan segala urusan untuk berjaya..nice entry..tbe2 trigat zman matrik.. best :)

    ReplyDelete
  2. =) ehehhehe... betul..usaha tangga kejayaan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...