Teacher, Is it hard to teach us?

Assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh

sedang aku mengajar tajuk Simple Machine chapter last subject Science Tingkatan 2.Kakiku melangkah ke belakang melihat aktiviti-aktiviti pelajar yang berada di belakang. Tertanya-tanya aku, buatkah mereka Nota yang aku minta mereka coretkan dalam Buku Nota, Label x mereka pada kertas yang aku berikan.

Dari belakang, aku pusing satu kelas, lihat kegiatan pelajar setelah aku memberi penerangan kepada mereka.  sementara itu, di meja guru di bahagian hadapan kelas dah penuh dengan beberapa orang pelajar yang suka menapak di meja guru. Aku biarkan. Mereka selesa di situ.

Aku kembali ke bahagian depan kelas. Pelajarku yang berada di meja guru itu, tersengih-sengih. Aku kehairanan. 

T : "Hang kenapa sengih-sengih ni?ada buat ape yang saya suruh?"

S : "Teacher, Is it hard to teach us?

T : "Y r u saying that?"

S : Teacher, U wrote it in your reflection. 

homaigod. kao bukak buku Rancangan Pengajaran Harian aku nakkk!! memang haru la pastu dok bantai baca reflection aku yang kadang2 positif kadang2 aku meluahkan rasa give up bila aku x pandai nak deliver the knowledge. Banyak reasonnya pengajaran x berjalan dengan lancar. - pelajar ganggu pelajar lain - yang paling aku x suka. dan buat aku nk halau je budak tu keluar kelas. oppsss.. Hoke bai. 

Nota buku cikgu : tinggal seminggu untuk aku berada di sekolah ini. habiskan revision. tinggalkan mereka dengan hati yang senang. 


2 omega tersayang <3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...