soalan biasa bila.....anda berjumpa guru

Assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh


soalan biasa bila anda berjumpa guru, cikgu, pensyarah, tok guru ngaji, dan sape2 yang pernah mengajar anda ialahhh...............


"Assalamualaikum cikgu, cikgu kenal saya x?"


heeee...betul x korang pon akan tnya soalan yang sama? selepas tanya soalan tersebut barulah korang akan explain kat cikgu korang tu ...


"saya Ain, sk laloh batch bila bila, alaaa yang sama batch dengan si polan dan si pinang tu...ala cikgu yang batch kitorang ada berapa orang dapat 5A upsr tu cikgu"


Pastu cikgu korang pon buat-buat la ingat walaupun beliau dah x ingat. ye la, cikgu korang tu dan berpuluh tahun mengajar dan bukan korang sorang je pelajar beliau kan...dan beliau pon sbb nak jaga hati korang buat-buat kenal la kann..heee x de la...setengah cikgu mmg diorang akan ingt je anak murid.

hahaha dialog biasa bila kamu jumpa cikgu kan? pastu mula la sembang panjang lagi pasal kerjaya, kehidupan; dan kawen ke belom anak berapa dah dan sebagainya.





pernah hadapi situasi begini? jom share!!

2 comments:

  1. Kan. Kalau yg bebetul ingat rasa best gilaa. haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...