do'a 4 us to aways remembering

assalamualaikum teman~~



Bismillaahirrohmaanirrahiim...
Bingkisan Doa
Ya Allah,
Aku berdoa untuk
seorang insan yang akan
menjadi sebahagian dari
hidupku...
Seseorang yg
meletakkanku pada
posisi ke 3
Setelah Engkau dan Nabi
Muhammad.
Seorang insan yang hidup
bukan untuk dirinya
sendiri tetapi untukMu
Dan dia yang tahu bagi
siapa dan untuk apa dia
hidup
Sehingga hidupnya
tidaklah sia-sia.
Seseorang yang memiliki
hati yang bijak
Bukan hanya otak yang
cerdas.
Seorang insan yang tidak
hanya mencintaiku
tetapi juga menghormati
aku.
Seorang insan yang tidak
hanya memujaku
tetapi dapat juga
menasihati aku ketika
aku salah.
Seseorang yang
mencintaiku bukan
kerana fizikalku
tetapi kerana hatiku.
Seseorang yang dapat
menjadi sahabat
terbaikku

dalam setiap situasi dan
waktu.
Seseorang yang dapat
membuatku merasa
sebagai seorang insan
ketika berada disisinya.
Aku tidak meminta
seseorang yang
sempurna
namun aku meminta
seseorang yang tidak
sempurna
agar aku dapat
membuatnya sempurna
di hadapanMu.
Buatlah aku menjadi
seorang hambaMU
yang dapat membuat
pasanganku itu bangga.
Berikanlah aku sebuah
hati yang sungguh
mencintaiMu
sehingga aku dapat
mencintainya dengan
cintaMu
bukan mencintainya
dengan sekedar cintaku.
Berikanlah rohMu yang
lembut
sehingga keindahan diriku
datang dari Mu.
Bimbinglah lisanku sehingga
penuh dengan kata
kebijaksanaanMu

agar aku dapat
berasa bersemangat dan
mendukungnya setiap
hari.
Berikan aku bibirMu
sehingga aku akan
tersenyum padanya
setiap pagi.
Bila akhirnya kami
bertemu, aku berharap
kami dapat berkata :
" Maha besar Engkau,
telah memberi kami
seseorang yang dapat
menyempurnakan hidup
kami."
Aku yakin Engkau
menginginkan kami
bertemu pada waktu
yang tepat.
dan Engkau akan
membuat segala
sesuatunya Indah pada
waktu yang telah Engkau
tentukan.. Amiin.
Amiin yaa Robbal
Alamiin.



tq farihin.something nice for us to keep remembering. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...