Diiktiraf oleh adikku.

Assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh


today, as usual bila aku cuti n dok rumah. i mean rumah umi abah aku. aku kompem akan menjalankan tugas sbg suri rumah.

tugas aku ?

1. masak
2. kemas umah (sapu, mop, lap sana sini, gilap lagi. konon2 berkilat semua bnda la)
3. basuh pakaian (termasuk ler jemur lipat simpan dalam bilik/almari masing-masing)
4. basuh pinggan mangkuk
5. dan lain-lain.


haaa..pe yg aku nk cite kali ni. lepas masak, hidang, letak pinggan, buat tea o ais, aku panggil la adik aku makan.

"abe, sakinah, amil, nenek!! makan!!".

sambil-sambil layan diorang ni makan, aku pon makan la skali..tetiba adik aku.


" Huh, kalau macam ni, best la kakak! dok rumah setiap masa la. masak pastu serve siap2. balik sekolah boleh makan terus.. kalo macam ni , x lama lagi gemok la amil.". 

ahahha. amik kao.mmg la suka kalo orang serve makanan siap2 balik sekola terus leyh makan. before ni xde la macam tu sebab umi aku kan sekola balik lambat. hooo..kehadiran dan kepentingan aku diiktirap weyh kat umah ni. dan aku sebenarnya gembira melihat mereka gembira sebegitu. 

nota muka cikgu : Ok tukar profession jadi suri rumah sepenuh masa la.


senang buat kek guna instant flour. :P

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...