Give and Take

Assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh


Lately, banyak benda terjadi. Hurt inside. Deep. I do hurt someone?Aku sakitkan hati orang? Entah aku x pernah perasan kalo korang x tegur aku. Dan aku juga. pasti touching, hurting inside also. Lepas kao luahkan ketidakpuasan hati kao kat banyak tempat, dan aku realise. Tapi kalo kao boleh tegur aku terus ape yg kao x suka, aku terima. Ye, aku terima. Aku pasti terima. Sebab mungkin aku salah. Ye jika aku salah. 

Tapi, kawan aku pernah bgtau. Dalam berkawan ni kita perlu amalkan 'Give and Take'. Mungkin time ni aku, lepas ni dia pulak. so, pandai-pandai la bertolak ansur. Aku terima. Ye aku terima. Lepas tu aku rasa lega. Biarla dia nak buat ape kat aku pon. nak hentam kuat-kuat kat facebook, kat twitter, nak lepaskan geram kat blog. kat whassap kat padang bola kat mana-mana pon sila la. aku x kisah. Aku? 

Aku? xpe. buat baik. buat baik. buat baik. Kerana Allah. Kerana Allah. Kerana Allah. 

Xpe lah, mengalah di atas dunia ni. Moga ada sesuatu utk aku di akhirat kelak. InsyaAllah. 

pic courtesy : Farhana. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...