berbisnes

Assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh

minggu lepas ak dok promote2 kat adik2 aku yg dok Unibersiti.ak suruh dyorang semua buat la bisnes kecil-kecilan. lama-lama boleh jadi kaya. boleh sponsor kakak u ols ni nak kawen kan. haha merapu. 

nak dijadikan cerita masa tu ak tgh seronok la promote kat adik aku yang dok USIM sekarang tu. yang lelaki tgh buat degree. dan adik ak yang ni dulu satu sekolah ngan aku kat BRAIN doludolu. dye masuk form 1 aku masuk form 4 same year. 

skali tgh2 ak bgtau dye kebaikan berbisnes ni (haha bukan main kan). tetiba dye menyampuk ak cakap yang buat ak sentap doo.hahaha

"hek eleh kakak, dulu masa ore form 1, ore tolong saeng jual kepok pon, nyoh nangis. x se wi ore jjual." 
"sedih sgt ore x cukup make sapa kena jjual, pdhl ore tulong saeng jah". 

dye gelak kuat woooo....

dah besor panjang dah adik aku ni oii..dan tok we called Chek yg super duper osem!

pang. hahaha. eh ada ke? baru la ak godek2 dalam memory lama ak. godek dalam hard disk komputer dalam brain ni. ada la zaman dulu kala tu..ak x leh wey tngok adik2 ak susah2 kecik2 dulu..ak jadi sedih sbb tu ak x smpai hati tngok adik ak menjual. haha. sekarang ak pulak yang paksa2 dye berbisnes. skrg ak x kesian dah eh? haha. pandai2 la nak hidup dik oii..


#Untung woo sape jadi adik aku kan. hahahha :P 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...