Book Review - Gergasi (FIXI)

Assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh

Gergasi. last buku 6pack yang aku baca. mula-mula, ah macam bosan je tengok muka depan. Hahaha mana x nya memang gambo gergasi pon kat depan kan...warna kulit buku pon gelap2. sesuai la ngan tema tajuknya kan. da tu jadi buku yang terakhir aku baca dalam stok aku la. 


tapi kan, walaupun mula-mula aku rasa bosan, boring, dan sewaktu dengannya. bila da sampai pertengahan baca, keadaan bertukar. Aku mula statik atas katil, x gerak-gerak sbb fokus. Nak golek pon x mau dah. Daripada apa yang berlaku pada watak utama Rizal, dengan tiba-tiba kehadiran Regina yang macam interested to him in aspect of work, pada mulanya la.padahal Regina ada hati je kat Rizal kan.Oh cerita sgt. Anwar, seorang polis merangkap sahabat Rizal. dan juga Noraini yang pada mulanya kekasih to be Rizal but at the end Noraini jatuh hati kat Anwar. Then konflik la apa lagi kan. 

"Tetiba kawan ko minat kat kekasih kau dan kekasih kau pon ada hati ngan kawan baik kau". Ha, apa reaksi korang? 


Aku nyaris-nyaris gila memikirkan ada ke sejarah melaka berkaitan dengan Batara Waja. Dan kalo ditakdirkan aku berada dalam watak-watak dalam cerita ni, aku nak jadi Regina. #Ouh Mimpi X Sudah.

dan it osem aksi yang diceritakan dalam Gergasi ni sbb aku sememangnya memang suka baca-baca cerita aksi yang melibatkan perlawanan Rizal / Batara Waja tu dengan musuh tetiba yang dtg tu. tu part yang aku tnggu sebenarnya. cara dia berlawan.. Ohhh boleh buat aku berada di alam sana seketika. kalo tgh2 dyorang berlawan tu, aku ada la dok tepi tasik dok nonton. ha gitu la angan-angannya. dan satu lagi yang aku suka ialah apabila melibatkan teknologi yang sgt future technology la. yang org skrg mcm x terfikir pon. bygkan kau pon ada demon yang boleh tukar kau jadi gergasi bila perlu. Wahhh. x terfikir dek akal aku apa akan jadi. 

Hooii. panjang pulak aku review buku kan. btw guys, who those yang minat mcm aku. baca buku aksi. baca buku ala-ala future technology making. boleh la cuba baca GERGASI BUKU FIXI by KHAIRUL NIZAM KHAIRANI.

Ok bai. banyak lagi buku nak review!! Huuuu 


2 comments:

  1. Assalamualaikum tuan tanah,

    Wah, bagis reviewnya, sempoi. Pengalaman yang macam nak cari sejarah tu pun aku pun macam ada fikir2, ase nak buka balik buku sejarah. kiki..

    Jemput join FAN CLUB NOVEL FIXI : http://www.facebook.com/groups/379398908825303/

    ReplyDelete
  2. kan kan...kalo bukan kompem x jumpa...eh ada fan club eh..ok ok..skrg jugak ak p join. Hahahah. Btw tq singgah blog ak =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...